Template errors

  • Template public:PAGE_CONTAINER: [E_DEPRECATED] Creation of dynamic property XenGenTr\XGTForumistatistik\XF\Template\Templater::$XT_footer is deprecated (src/addons/XenGenTr/XGTForumistatistik/TL.php:50)

Yurt dışı kargoda The item is pre-advised hangi anlama geliyor?

Camper

Üye
Arkadaşlar merhaba,

Trekkinn'den bir siparişim oldu. Birkaç gündür takip numarasından bakıyorum, ilk önce "The Item is at the shippers warehouse" yazıyordu, aynı gün "The item is pre-advised to PostNL" yazmaya da başladı, ancak 3 gündür başka hiçbir gelişme olmadı.

"The item is pre-advised to" ne demek tam olarak? Aliexpress'te böyle bir şey yoktu. Amazon'da da hatırlamıyorum. Bir sorun var mı sizce?
 
Kargo firmalarında şöyle bir olay var.

Diyelim ki sen satıcısın. Sana sipariş geliyor. Paketi hazırlıyorsun. Bu esnada kargo firmasının web sitesine girip "gel bende kargo var" diye iş emri giriyorsun. Kargo firması da o aşamada takip kodunu sana iletiyor. Sen de müşteriye iletiyorsun. Bu aşamada "The Item is at the shippers warehouse", yani "paket satıcının deposunda" yazıyor. Bundan kısa bir süre sonra da "The item is pre-advised to kargo firmasının adı" yazar. Yani "böyle bir kargo bize bildirildi" anlamına gelir. Bu aşamada kargo paketi halen satıcıdadır.

Kargo firması gidip satıcının deposundan paketi teslim alınca "Receive item from customer (Otb)" yazar. Paket ancak bu aşamadan sonra kargo firması tarafından teslim alınmıştır.

Bir sonraki aşamada sorting center dedikleri paket ayrıştırma merkezine gider, orada ülkelere göre ayrılır.

Sonraki aşamada uçağa teslim edilir.

Bir sonraki aşamada varış ülkesindeki gümrüğe teslim edilir.

Daha sonra paket gümrükten çıkar ve vardığı ülkedeki paket ayrıştırma merkezine gider, oradan da şayet PTT ile gelecekse ilçe PTT merkezine sevk edilir.

Kabaca olay bu yani.

Benim tavsiyem sabırlı olun. İlk bir hafta öyle her dakika takip edip kafayı yemeyin.
 
Abi saat aldım, o yüzden huzursuz ve sabırsızım. DHL ile 250 liraya geliyordu. Ben 90 liraya PTT tercih ettim. İyi mi ettim bilmiyorum. DHL kapıma kadar getirirdi.
 
DHL'de şöyle bir olay var. Gümrük işlerini kendileri yapmıyor, anlaşmalı oldukları gümrükçüleri var. Gümrükteyken seni arıyorlar. Şu kadar gümrük tuttu, şu hesaba vergisini yatırın diyorlar. Eğer olur da sen o telefona çıkmazsan veya artık kötü niyetlerinden midir nedir bilmiyorum, bir şekilde seni aramazlarsa, senin paket antrepoda bekliyor.

Antrepoda beklediği her gün için acayip bir ücret talep ediyorlar. Ben diyim günlük 100 lira sen de 300 lira, öyle deli bir ücret. Bazen bir hafta geçiyor, önüne 1500 lira antrepo ücreti koyabiliyorlar. Gümrükçünün bu olaydan bir karı oluyor. Artık antepocuyla mı kırışıyorlar, antrepoyu işleten gümrükçünün dayısı mı nedir bilemiyorum.

Bu yüzden UPS, Fedex ve DHL gibi firmaları tercih etmiyorum.

PTT'de ise kıymetli paketlerin kaybolma, hasar görme riski daha fazla, ancak bu anlattığım antrepo olayı PTT'de yok.

Şu var, eğer paket sana teslim edilmezse ücret iadesi isteyebiliyorsun. Satın aldığın firma sana tesliminden de sorumlu. Yok iade yapmıyorum derlerse, şayet kargo teslim tutanağı imzalamamışsan, kredi kartı harcama itirazı yapıyorsun, biraz uzun sürse de, (3-5 ay) mutlaka para iaden gerçekleşiyor.

PTT'nin bir avantajı daha var. Bazen gümrükteki memur yoğunluktan veya yorgunluktan 5000 liralık malın vergisine 100 lira yazabiliyor. Garantisi yok, ancak arada sırada oluyor böyle olaylar.

PTT'de en riskli aşama ilçe PTT'den eve dağıtıma çıkardıkları süreç. Bu yüzden ilçe PTT'ye geldiği günün sabahı, saat 08'de ilçe PTT'nin kapısına gidip paketi elden teslim almak (dağıtıma çıkmadan) en güvenli yol.
 
Antrepoda beklediği her gün için acayip bir ücret talep ediyorlar. Ben diyim günlük 100 lira sen de 300 lira, öyle deli bir ücret. Bazen bir hafta geçiyor, önüne 1500 lira antrepo ücreti koyabiliyorlar. Gümrükçünün bu olaydan bir karı oluyor. Artık antepocuyla mı kırışıyorlar, antrepoyu işleten gümrükçünün dayısı mı nedir bilemiyorum.
Dostum bahsettiğin firmaların kendi antrepoları var. Hem nakliye hem gümrükleme işini bir arada yapan sağlam para kazanıyor.
Bu arada yanlış bilmiyorsam DHL, UPS, FedEx gibi firmaların devlet adına gümrük vergisi tahsil etme yetkileri var. 2008 tarihli bir bakanlar kurulu kararı ile verildi bu. Uluslararası e ticaretin yaygınlaşmasıyla.
Bizimkilerden de Aras kargo aldı bu yetkiyi mesela. Son dönemlerde Aliexpress ten aldığınız bir ürünün vergisi direkt kredi kartınızdan kesilir ise bu vergiyi Aras kargo daha sonra devlete rücu ediyor. Hatta böyle gönderilerin çok büyük bir kısmı PTT nin başakşehir posta işleme merkezine hiç girmeden kapınıza geliyor. En son Aliexpress siparişimde vergi ödeme esnasında kartımdan çekilmişti. Anormal bir biçimde satın aldığım ürün ödeme tarihinden 6 gün sonra elimdeydi.
 
Abi bak aşağıdaki adreste şikayetlerin çok küçük bir kısmı var. Benim de başıma geldi. Biri arıyor, ben gümrükçü bilmem kim (İlgili firmanın yetkilendirdiği üçüncü şahıs), şu kadar tuttu vergi diyor, iban gönderiyor (ibanın kargo firmasıyla ilgisi olmuyor, bilmemne gümrük müşavirliği şeklinde), yatırıyorsun, diyelim ki o arada mesai saati geçti, ertesi gün arayıp antrepo ücreti talep ediyor. Veya sana ulaşamadı mı, sen kargonu beklerken 5-6 gün geçiyor "nerede kaldı bu kargo dur bir arayayım" diyorsun, çat 1 haftalık antrepo ücreti istiyorlar.

 
DHL tercih etmemem çok iyi olmuş.

Bu arada "The item is pre-advised to PostNL" yazısından 2 gün sonra, az önce "Consignment received at the PostNL Acceptance Centre" yazmaya başladı. Umarım birkaç gün içinde uçağa yüklerler ve buraya doğru yol alır.
 
Geri
Üst